Beata Bieszke – Neuber
 

 „ Etapy ”

Opowieść o procesie poszukiwania swojej drogi i jej etapach. Koncentracja na radości tworzenia

i procesie. Nieodrzucanie pracy z tzw. błędem lub pęknięciem. Każdy z etapów wnosi coś nowego. Jesteśmy sumą swoich etapów. Każdy coś dodaje, nic nie ginie. Nie następują one po sobie

w linearny, uporządkowany sposób. Raczej się przenikają. Nosimy je w sobie i scalamy w całość. Tak jest i w pracy z gliną.

materiały: porcelana, pigmenty, szkliwa transparentne

temperatura wypału: 1250°C


Joanna Bojarczyk

 „ Ulotność ”

Prace użytkowe, które odnoszą się do ulotności i przemijalności wszystkiego inspirowane japońską filozofią wabi sabi oraz naturą.

 

 

materiały: wysokotopliwa masa szamotowa, porcelana, angoba, farba ceramiczna

temperatura wypału: 1250°C


Anna Buchalska – Malińska

„ Trzy Akty Istnienia – mozaika czasu ”

Opowieść o 50 latach życia w 3 częściach. Abstrakcja zbudowana z wielu form geometrycznych.

 

 

 

materiały: plastyczna masa szamotowa, porcelana,

szkliwa wysokotopliwe, drewno, drut stalowy, farba akrylowa

temperatura wypału: 1250°C


Bożena Gawerska – Panfil

 „ Uczynić glinę dźwięczną  ”

Kształt, który “przemówił”.

Muzykowanie ceramiczne w kontekście terapeutycznym. Ucieleśniona muzyka.

 

 

 

materiały: wysokotopliwa masa szamotowa

temperatura wypału: 1150°C, 1240°C


Łukasz Jaśkiewicz

“A B C 3D” nowe formy kreatywnego działania

Osobista kreatywna podróż od projektowania graffiti do tworzenia rzeźby ceramicznej. Zapis procesu tworzenia, zmiany i różnic pomiędzy projektowaniem 2D a 3D.

 

 

 

materiały: czarna masa ceramiczna, szkliwo transparentne

temperatura wypału: 1250°C


Monika Jędrzejczak

 „ Małe Pasje  ”

Cztery niewielkie rzeźby inspirowane pasjami, które łatwo przeoczyć, a wnoszą do życia tak wiele, że potrafią nadać mu nowy kształt.

 

 

 

materiały: wysokotopliwa masa szamotowa, papier, wykałaczki, nitki, druciki

temperatura wypału: 1250°C


Katarzyna Kazimierowicz

 „ Pająk ”

Porcelanowa próba reinterpretacji słomianego pająka ludowego – ozdoby domu, która przynosiła szczęście i chroniła domowników. Praca jest ukłonem w stronę polskiego folkloru i twórcy ludowego. To osobista podróż do korzeni i nostalgia za tym, co było i nie wróci.

 

 

 

materiały: porcelana barwiona w masie, częściowo szkliwiona, szkło akrylowe, linka stalowa

temperatura wypału: 1240°C


Wiesława Konofalska

 „ Ceramiczna podróż do wnętrza oka  ”

Kafle ceramiczne ozdobione metodą sitodruku, talerze wykonane metodą sgraffito, akcenty okulistyczne.

 

 

 

materiały: gotowe kafle biskwitowe, masa szamotowa, angoby, szkliwo, farbki

temperatura wypału: 1050°C, 1250°C


Magda Krakowska

 „ Naczynia rytualne ”

Naczynia do przygotowania i delektowania się ulubionym naparem – jako sposób na zamianę rutynowej czynności w wyczekiwany rytuał, poprzez odnajdywanie piękna, przyjemności i bliskości natury w codzienności.

 

 

materiały: masa ceramiczna wysokotopliwa, szkliwa popiołowe, wypał w piecu opalanym drewnem

temperatura wypału: 1300°C


 

Paulina Michasiewicz – Suchocka

 „ W drodze ”

Każdy krok zostawia ślad…

Osobista podróż ceramiczna przez wybrane techniki alternatywne.

Prezentowane rzeźby to nie tylko formy — to nieoczywiste portrety ludzi mi bliskich, ukazane

z dystansem i poczuciem humoru. Inspiracją projektu stała się pierwsza para butów artysty Rytisa Konstantinavičiusa, który rozbudził we mnie pasję do rzeźby i odkrył przede mną nowe możliwości wypałów ceramiki technikami alternatywnymi.

Kolejne prace powstały z myślą o mojej rodzinie, której z wdzięcznością dedykuję tą pracę dyplomową „W drodze”. Ostatnia rzeźba – moja własna stopa, pod nazwą „wszystko, wszędzie, naraz” – symbolizuje gotowość do przemierzenia kolejnych ścieżek i podjęcia nowych wyzwań twórczych.

Zapraszam do wspólnego odkrywania mojej ceramicznej opowieści.

 

 

 

 

materiały: masy szamotowe

temperatura wypału: 1000°C, 1200°C, 1040°C, 1060°C


Żanetta Raczkowska

 „ Łzy… Historie opowiedziane łzami  ”

Rzeźby łez wykonane w różnych masach i technikach oddające uczucia, emocje i inne stany ducha – złość, kompleksy, perfekcja, bezsilność i nadzieja.

 

 

 

materiały: różne rodzaje mas ceramicznych, porcelana

temperatura wypału: 1200°C


Agnieszka Sudoł – Borkowska

 „ Matka  ”

Ta instalacja ceramiczna to intymna opowieść o kobiecości i macierzyństwie – doświadczeniach wielowymiarowych, pełnych sprzeczności i przemilczeń. Medium jakim jest glina ma tu wydobyć na powierzchnię to, co kruche, cielesne i niejednoznaczne, a zarazem zakorzenione w zbiorowej pamięci i kulturowych archetypach. Ceramiczne formy – nawiązujące do kształtu amfor – stają się symbolami kobiecego ciała: naczynia życia, ale też przestrzeni, w które j zapisują się emocje

i pokoleniowe traumy. Jest to próba współczesnych refleksji nad kobiecą tożsamością, otwierająca pole do reinterpretacji wizerunku matki – nie jako idealizowanej figury, lecz jako kobiety realnej: odczuwającej lęk, zmęczenie, stratę i siłę. Nie jest to kolejny obraz „matki”, lecz przestrzeń konfrontacji z własnymi wyobrażeniami o macierzyństwie i kobiecości. To opowieść

o dziedziczeniu – biologicznym i kulturowym – oraz o przerwaniu cyklu, o transformacji traumy

w pamięć i w siłę. Poprzez glinę – materię żywą, pamiętającą dotyk i napięcie -powstaje rytuał odzyskiwania głosu i ciała. Instalacja staje się miejscem spotkania: intymnym, bolesnym, ale też otwierającym na doświadczenie wspólnoty.

 

 

 

materiały: różne rodzaje mas ceramicznych, porcelana

temperatura wypału: 1200°C


Agata Spirydońska – Wiśniewska

 „ Kobieta odnaleziona  ”

Próba uchwycenia istoty kobiecości w głęboko symbolicznym wymiarze.

 

 

 

materiały: glina z masą celulozową i glina szamotowa

temperatura wypału: 1250°C


Katarzyna  Zaremba-Posłuszny

 „ Archipelag żywiołów. Ceramika inspirowana Hawajami – kolekcja form rzeźbiarskich.  ”

Opowieść ceramiczna o potędze natury, narodzinach wysp i harmonii czterech żywiołów – ognia, wody, ziemi i powietrza. Inspiracją do tej serii są Hawaje – każdy z elementów odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu krajobrazu i tożsamości.

 

 

 

materiały: plastyczne masy szamotowe, szkliwa wysokotopliwe

temperatura wypału: 1222°C