Absolwentka Wydziału Ceramiki i Szkła wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta, kierunku Projektowanie Ceramiki (dyplom zrealizowany pod kierunkiem prof. Grażyny Płocicy oraz prof. Lidii Kupczyńskiej-Jankowiak) oraz kierunku Restauracja i Rekonstrukcja Ceramiki i Szkła (dyplom zrealizowany pod kierunkiem dr Marii Gąsior). Studiowała również na Universidade do Porto w Portugalii.
Ceramiką fascynuje się od czasów nauki w Liceum Plastycznym w Olsztynie. Od tamtej pory nieustannie stara się poszerzać swoją wiedzę na ten temat, ucząc się różnych technik i technologii ceramiki oraz biorąc udział w różnego rodzaju projektach i praktykach (praktyki w Fabryce Porcelany w Ćmielowie, Fabryce Porcelany we Włocławku i Manufakturze w Bolesławcu).
Od zawsze jej największą pasją była twórczość związana z ceramiką artystyczną, dlatego też brała udział w sympozjach, plenerach oraz wystawach w kraju oraz za granicą (m.in. Kohila Symposium (2023), Plener Ceramiczno-Rzeźbiarski w Bolesławcu (2012), Plener Ceramiczny Lab Oro w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku (2017), Symposium Nebocadske Keramicke Leto w Czechach (2009)).
W 2018 roku wzięła udział w Programie Young Artist in Residence w Guldagergaard International Ceramic Research Center w Danii. Po rezydencji została zatrudniona w Guldagergaard i przez 5 lat pracowała tam na stanowisku Studio & Project Manager.
Katarzyna interesuje się również wypałami ceramiki w piecach opalanych drewnem. Jej ulubionym piecem jest piec opalany drewnem z efektem szkliwa sodowego (tzw. Soda Kiln), a ulubioną techniką – technika budowania z płatów gliny.